FAQ- Usein kysytyt kysymykset huoltoriitapalvelustamme

1. Konsultaation hinta vaikuttaa hieman korkealta- mitä sillä saan?
Asiaasi työstää aina kaksi tiimimme jäsentä, ja keskimääräinen toimeksiantoon käytetty aika on n. 10 työtuntia. Tuomme konsultaatiossa esiin asiantuntevan näkemyksemme siitä, kuinka asiassanne olisi järkevintä edetä, mutta myös monia neuvoja hankaliin neuvottelutilanteisiin, vanhemmuuteen sekä jaksamiseen vaikeassa ero- tai huoltoriitatilanteessa. Palvelumme hinta suhteutettuna työtunteihin ja sisältöön on siis varsin kilpailukykyinen moniin muihin konsultaatiopalveluihin verrattuna.
2. Miten palvelunne eroaa julkisen puolen- ja ilmaispalveluista?
Katsomme asiakkaan tilannetta aina pidemmällä aikavälillä ja perehdymme jokaiseen toimeksiantoon henkilökohtaisesti ja tarkoin. Konsultaation jälkeen meihin saa yhteyden nopeasti, jolloin voimme auttaa asiakasta akuutissakin tilanteessa. Asiakkaan kannalta on tärkeää, että henkilöt eivät vaihdu prosessin aikana, mikä helpottaa asiointia. Meillä on kokemusta laaja-alaisesti vaativiin ero- ja huoltoriitoihin liittyvistä asioista. Terapia-alan koulutuksen ansiosta pystymme kohtaamaan asiakkaan ja tämän ongelmat ammattitaitoisesti sekä tarjoamaan hänelle tarvittaessa myös terapiapalvelua. Toiminta kanssamme on hienovaraista ja luottamuksellista, sillä yksityisenä toimijana meillä ei ole sidoksia muihin tahoihin. Emme myöskään tee käynneistä kirjauksia.
3. Sivustollanne lukee, että kauttanne on mahdollista saada huippuasianajaja? Mitä se tarkoittaa?
Yhteistyökumppaninamme toimii lapsiasioihin erikoistunut asianajaja Etelä- ja Keski-Suomen alueella. Yhteystiedot annamme asiakkaillemme ainoastaan konsultaation yhteydessä. Verkostomme kautta pystymme suosittelemaan toimijoita muualtakin päin Suomea.
4. Miksi ette vastaa yksittäisiin kysymyksiin?
On välttämätöntä ja asiakkaan etu, että meillä on laajat taustatiedot asiakkaan tilanteesta pystyäksemme auttamaan häntä parhaiten. Ilman näitä vastaus yksittäiseen tietoon saattaisi viedä asiakkaan tilannetta väärään suuntaan.
5. Mistä tiedän, olenko huoltoriidassa?
Huoltoriidasta puhutaan silloin, kun vanhemmat erottuaan eivät kykene sopimaan lasten huollosta, asumisesta, tapaamisesta ja elatuksesta. Huoltajat ovat saattaneet yrittää löytää ratkaisua keskenään tai kunnan sosiaalitoimessa tuloksetta. Usein huoltoriitoja ratkotaan follo-sovittelussa tai oikeusprosessina käräjäoikeudessa. Mikäli tällainen prosessi uhkaa, suosittelemme ottamaan yhteyttä meihin.
6. Voinko ottaa teihin yhteyttä, vaikka en olekaan huoltoriidassa?
Kyllä voit. Paras hetki yhteydenottoon on, kun ero on suunnitteilla. Silloin pystymme neuvomaan parhaiten kaikkiin eroon liittyvissä asioissa.
7. Onko teille mahdollista soittaa ja kertoa tilanteestani? Maksaako se
Työmme luonteen vuoksi yhteydenotot tapahtuvat sivustomme yhteydenottolomakkeella. Yhteydenoton jälkeen voimme soittaa Sinulle tarvittaessa ja varata konsultaatioajan. Tämä ensimmäinen puhelu on maksuton. Puhelussa emme anna yksittäisiä neuvoja tilanteeseenne vaan neuvontaan varataan aina konsultaatioaika.